Історія бренду Base Camp
Як народилася ідея заснувати бренд? Хто є головним натхненником бренду?
Досвід у продажу туристичного спорядження досить великий. У ритейлі з 1999 року. Перший магазин відкрили у 2001 році у Дніпрі. Представництво перших брендів розпочали з 2003 року.
Перша спроба самостійно виробляти спорядження в Україні розпочалася у 1998-2000 роках. Невеликий цех з пошиття спальних мішків, рюкзаків, страхових систем для туристів та скелелазів. Закрили через відсутність сучасних технологій та матеріалів, входом на український ринок іноземних брендів, з якими ми не могли конкурувати за всіма параметрами.
Під час пандемії у 2021 році побачили можливість застосувати свої знання та досвід у розвиток власного українського бренду Base Camp. Ми з командою зрозуміли, що не вистачає ринку і написали стратегію розвитку на найближчі 3 роки.
Генератор стартової ідеї – я. Команда - це крута фокус-група та люди, які роблять рутинну роботу після спільного ухвалення рішення щодо стратегії.
У чому філософія, місія та цінності бренду?
Філософія бренду Base Camp криється у назві – базовий табір. Наша мета:
- виробляти різноманітне спорядження для кемпінгу та відпочинку на природі
- забезпечити нашого покупця надійним спорядженням та комфортом під час подорожі
- захистити туриста від усіх несподіваних ситуацій під час подорожі завдяки якісному спорядженню.
Вся команда, яка працює над брендом, – це мандрівники. Вони постійно тестують безліч зразків на стадії розробки. І ми знаємо, що потрібно людині на привалі, в кемпінгу чи поході будь-якої складності. Подорож – це позитивні емоції. І вони не повинні затьмарюватися через спорядження.
Концепт бренду – все, що тобі необхідно в поході та кемпінгу.
З яких товарів розпочали?
Було обрано два перші напрямки – туристичні килимки та кемпінгові меблі.
Через півроку розпочали вивчення та розробку стратегії із запуску власного виробництва.
На даний момент працюємо у двох напрямках – лінійка товарів власного виробництва та товари, що виготовляються під нашою торговою маркою. І окремо опрацьовуємо нові товари у нових категоріях.
Де розміщуються основні виробничі потужності?
Місто Дніпро.
Завод сухого палива. Дуже амбітно. Чи не боїтеся вкладати кошти у період війни, коли Дніпро знаходиться за 200 км до лінії фронту?
Завод – це гучна назва! Ми запустили обладнання для виробництва таблеток сухого палива та його упаковки. Найближчим часом розширюємо лінійку в асортименті сухе пальне.
Ризик, пов'язаний з війною, є, і він великий. Для бізнесу, який працює та розвивається у воєнний час, головне – витримати всі випробування, вчасно перебудуватися, шукати нові можливості та ринки збуту.
Дніпро ще з 2014 року знаходиться за 200 кілометрів від лінії зіткнення. Людина звикає до реалій і після усвідомлення продовжує жити та працювати.
Які позиції найбільш потрібні в Україні зараз? На що робите ставку?
Нині розпочинається весняно-літній сезон. Незважаючи на військові дії, всі мріють змінити обстановку хоч на якийсь час і виїхати на природу, річку або в гори. Це допомагає перезавантажитись і продовжувати працювати на перемогу.
Є досить сильні конкуренти у категорії «Засоби для догляду за одягом». Зокрема, Nikwax, Toko. Як плануєте конкурувати із ними?
Саме наявність таких світових брендів на аутдор ринку як Nikwax, Toko, Granges і підштовхнуло на створення власної лінійки високоякісних засобів для прання для одягу та спорядження. Я вимогливо ставлюся до свого спорядження, і раніше прав свою термобілизну, мембрану, фліс лише фірмовими засобами.
Але, як покупець вважаю, що засоби, якими ми перемо, мають бути доступними за ціною.
Вивчивши в лабораторії все, що представлено в туристичних магазинах, разом із моїм другом дійшли висновків:
- Ми це можемо робити в Україні.
- Ми можемо покращити кожен спеціальний засіб на порядок без збільшення ціни для роздрібного покупця.
- Ми можемо гарантувати постійну високу якість у кожній партії.
Після чотирьох місяців тестування вийшов готовий продукт на прилавках туристичних магазинів.
Наше позиціонування засобів по догляду за одягом – це висока якість за справедливу ціну. Якісне прання та догляд за речами не повинні бути дорогими.
Цієї весни з'явилася нова категорія - репеленти та засоби захисту від комах. Там досить специфічна речовина. Ви робите їх в Україні?
Так, це одна з категорій, яка потрібна для комфортного перебування на відкритому повітрі в лісі або біля річки. Ця категорія у нас уже другий сезон, і зарекомендувала себе дуже добре.
Ми виготовляємо репеленти в Англії на заводі, який робить їх давно і добре. Основні замовники цього заводу – армії НАТО. Вибрали ми його не випадково! Ми впевнені в якості матеріалів та правильно підібраному складі. Усі склади багаторазово випробувані у суворих умовах війни, де спорядження має бути безкомпромісним.
Ми готові виготовляти репеленти в Україні. Працюємо над цим питанням. Думаю, до літа перші два нові продукти вже будуть вироблятися у нас у країні.
Вже видно, що товарна лінійка Base Camp різноманітна і видно потенціал зростання в інших категоріях. Скільки людей у команді працює над брендом?
Безпосередньо над ідеєю та концептом працює 4 особи. Існує бізнес-план розвитку для кожної категорії на 3 роки вперед.
Які основні етапи розробки продукту? Від ідеї до фінального виходу продукції із конвеєра.
У розробці продуктів беруть участь усі члени команди, співробітники магазинів, волонтери, блогери, мандрівники тощо. Велика кількість людей робить свій внесок на етапі ідей та тестування. Це понад 50 осіб.
- Коли ідея готова, включаються маркетологи, дизайнери, менеджери з продажу та продавці.
- Співробітники, які контактують із виробництвом та постачанням.
- Команда, яка стоїть за верстатом, команда логістики.
- Багато ідей лежать на поверхні. Наприклад, найпопулярніші товари в окремих категоріях. Їх ми намагаємось доопрацювати, зробити сучасними.
- Є товари, які ще давно хотіли виробляти. За сучасних технологій можна реалізувати свої ідеї.
- Є категорії чи окремі товари, які не привозились у нашій країні. Тут включається творчість та фантазія. Це найтриваліший і найцікавіший процес.
- Важливий етап – це дизайн, упаковка та позиціонування на ринку.
- Вибір, хто і де вироблятиме продукцію. Відбір продавців та тестування зразків.
- Логістика.
- Визначитись, хто і як продаватиме бренд. Навчання продавців.
Ваші плани на майбутнє. Розкажіть про них трохи
Завдання працювати відповідно до стратегії розвитку бренду.
З найближчих планів:
- Запустити нове обладнання для нових артикулів у категорії сухе пальне, засоби для розпалювання.
- Лінійка аксесуарів для багаття (лопати, сокири)
- Лінійка інструментів, мультитулів
- Лінійка хімічних грілок для рук та тіла
- Категорія газових пальників та балонів
Автор статті: Олексій Караган